close

I Believe My Heart - Duncan James and Keedie

PV版現場演唱版

I Believe My Heart 
我相信我的心

詞曲 安德烈洛伊韋伯 

Whenever I see your face the world disappears, 
當我遇見妳 我的世界裡只有一個妳 
All in a single glance so revealing. 
輕輕的一瞥 洩漏了妳的心事 
You smile and I feel as though I've know you for years. 
妳的微笑 讓我也同樣的感覺 
How do I know to trust what I'm feeling? 
我不知 該不該相信內心的感覺? 

I believe my heart, 
我的心滿是浪漫的春意 
What else can I do? 
除了愛妳之外 我別無他想 
When every part of every thought leads me straight to you. 
無時無刻 分分秒秒 所想到的都是妳 
I believe my heart. 
我心滿是浪漫的春意. 
There's no other choice, 
我別無選擇 決不退縮, 
For now whenever my heart speaks, I can only hear your voice 
從今而後在我的心裡面,只聽的到妳的聲音 

[Keedie] 
The life-time before we met has faded away. 
在遇到你之前的那些日子 都已隨風消逝 
How did I live a moment without you? 
沒有你的日子我是怎麼過來的? 
You don't have to speak at all, I know what you'd say. 
你不用開口,我明白你的心意 
And I know every secret about you. 
我了解你內心所有的秘密 

I believe my heart. 
我心滿是浪漫的春意 
It believes in you. 
我相信你 
It's telling me that what I see is completely true. 
我的心 告訴我 一切我所感受到的是如此的真實 絲毫不假 
I believe my heart. 
我心滿是浪漫的春意 
How can it be wrong?
 我的感覺 絕對不會錯 
It says that what I feel for you I will feel my whole life long. 
它告訴我 我對你所有的愛 會讓我 伴隨著你 直到永遠 

[Duncan and Keedie] 
I believe my heart. 
我心滿是浪漫的春意 
It believes in you. 
我相信 就是你了 
It's telling me that what I see is completely true. 
我的心 告訴我 一切我所感受到的是如此的真實 絲毫不假 
And with all my soul 
用盡我所有的靈魂與力量 
I believe my heart. 
我心滿是浪漫的春意 
The portrait that it paints of you is a perfect work of art
印在我心裡的影像的你是我心中最美好的春景 

====================雜感===================== 

這首歌是韋伯新劇「白衣女郎」主題曲唷收於【春浪漫】情歌合輯~ 
其實有些句子的意思應該不是那樣的~ 
不過官方的翻譯常會和原意有些出入(所謂的美化?)~ 
其實我覺得一些網路上愛好這首歌然後自己翻的還比較好說QQ 
所以英文比較好的人應該可以更深切的體會歌詞的意思吧? 
(不然自己查字典也好-▽-y) 

Keedie不認識(¯▽¯;) 
不過她在PV中的禮服很漂亮~ 
而現場給人的感覺有種"帥氣大姊"的感覺~ 
不論是歌聲還是外表都很棒~>W< 
Duncan當然就不用說啦!超帥的啦>w< 
不過現在才發現他有載耳環呢~XD"
arrow
arrow
    全站熱搜

    jubey 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()